Home Inloggen Winkel Contact
 
Zoekbox
     
 
Zoekbox
Topmenu
Topmenu Home Topmenu Winkel Topmenu Links Topmenu Preken Topmenu Kerken Topmenu Overdenkingen Topmenu Agenda Topmenu Contact Topmenu
Topmenu

Afdelingen 1. Algemeen 2. Kennis Bassin 3. Kinderen 4. Meeting People 5. Muziek 6. Pastoraat 7. Winkel Bron toevoegen Beheer Informatie Diversen
Aangepast zoeken
 
Kerken.com \ Afdelingen \ Overdenkingen

Alcohol, het meest slechte wat ik ooit ben tegengekomen!

Mijn drankprobleem was een gevecht met de duivel en zijn trawanten. Ik was boos op God die me niet bleek te helpen. Aan de ene kant bleef ik vechten om het goede te doen maar aan de andere kant deed ik domme dingen in het leven. Om die reden heb ik een pastoraal gesprek met de predikant aangevraagd. Ik kon het namelijk niet van mijzelf verkroppen dat ik in de rechterhand een bijbel had en in de linkerhand een fles bier. Voor mij konden deze twee uitersten niet samengaan. Dit gesprek was op een woensdagmiddag en nadat ik plaats had genomen wist de predikant al direct waarvoor ik kwam. Veel is er niet over de drankzucht gesproken, maar wel gebeden. In het gebed hebben we de duivel bestraft en de Here om totale bevrijding en volledige genezing van de ziel gebeden. Zo ging ik weer met een gebed en strijdvaardigheid tegen de alcohol weer naar huis. Maar de strijd tegen drank was absoluut niet gemakkelijk en uiteindelijk raakte ik wat sceptisch of ik er überhaupt ooit van af zou kunnen komen. Maar we zouden wel zien wat de Here voor mij in petto had.
Na de zondagavonddienst ging ik als gewoonlijk naar de kroeg toe. Ik ging stappen om een uur of tien en kwam de volgende dag om vijf of zes uur in de ochtend weer stomdronken thuis. Zo was er een zondagavond dat ik besloot om in Rotterdam te gaan stappen waarbij ik mijzelf ‘s ochtends door een taxi liet thuis brengen. Gelukkig vatte ik de slaap door de alcohol snel. Het vreemde van deze dag was dat ik binnen een uur met een knallende koppijn wakker werd. Ik voelde mijzelf erg beroerd, ik stonk enorm naar de drank en de sigarettenrook. Omdat ik zo stonk moest ik bijna van mijzelf overgeven. Ik voelde me enorm beroerd en God kwam in mijn gedachte. Ik wist dat ik niet kon stoppen met alcohol drinken. De anonieme alcoholisten hadden ook al geen soelaas geboden noch het Maatschappelijk werk. Ik bleef me aangetrokken voelen tot de alcohol. Maar deze morgen voelde ik mij zo ziek dat ik besloot naar God te gaan. Hier sprak ik belangrijke woorden die mijn leven totaal op zijn kop zouden zetten en waardoor er een gigantische omwenteling in mijn leven zou gaan plaatsvinden. Ik zei tegen God: “Heer, ik kan niet stoppen met drinken, maar U moet het van mij afnemen!” Deze woorden troffen doel waarbij ik binnen een uur in een roes geraakte. Deze roes was absoluut geen alcoholroes maar een roes die drie dagen lang duurde. Tijdens een Bijbelstudie, op woensdagsavond, kwam ik weer bij vanuit deze roes. Ik was weer de oude René, maar wel één die geen behoefte meer aan alcohol had! Deze René kon zelfs weer een biertje drinken zonder dat hij daar ongeremd van werd. Tijdens deze drie dagen ging ik veel bij mijn oudste zus langs. Ze vroeg vaak aan mij wat er met mij loos was waarop ik antwoordde: “Ik heb geen flauw idee!” Maar in mijn achterhoofd wist ik beter. Mijn zus echter geloofde niet in Jezus, ik kon haar wel vertellen wat er gebeurd was maar dan zou ze daar niets mee kunnen! Tegelijkertijd is mijn oudste zus mijn grootste getuige in mijn heiligingproces met Christus. Want mijn ongelovige zus is het geweest die tegen mij heeft gezegd: “Sinds jij in de kerk komt René, ben jij erg ten goede veranderd.” Voor mij als Christen is er geen betere Gods aanbidding dan die van mijn ongelovige en oudste zus. Want van een Christen mag ik aannemen dat het normaal is dat wij God op deze manier aanbidden maar voor een atheïst niet!


Bron: [ René ] René van der Vegt - Toegevoegd op 15/09/2010 door Admin
 

Agenda
Boeken
Bijbel
kerk
Levensvragen
Links
Muziek
Nieuws
Overdenkingen
Preken


Kruis | Copyright 2003-2020 Kerken.com | deze pagina toevoegen aan favorieten | Contact | Disclaimer | A A A | Tell A Friend! | Kruis

 
tumblr site counter